Türkiye’de medya ve reklam yatırımları bir yılda 141 milyar liraya yaklaştı

AA

Türkiye’de ve dünyada reklam dijital mecralarla sosyal medyaya yöneldi.

Reklamverenler Derneği (RVD), her yıl düzenli olarak Türkiye’deki mecraların reklam pastasından aldığı payı açıklıyor.

Reklamverenler Derneği’nden yapılan açıklamada; Reklamcılar Derneği (RD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Açıkhava Reklamcıları Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD), Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA TR) ile RVD adına Deloitte tarafından hazırlanan ” 2023 yılı Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Raporu”nun sonuçları paylaşıldı.

Medya ve reklam yatırımları yüzde 120 arttı

Rapora göre, 2023’te tahmini medya ve reklam yatırımları önceki yıla göre yüzde 120 artarak 140 milyar 690 milyon lira olurken, medya yatırımları 119 milyar 110 milyon lira; yapım, baskı ve reklamveren hizmet bedeli gibi reklam yatırımları ise 21 milyar 580 milyon liraya ulaştı.

Dijital yatırımlar yüzde 136,9 büyüdü

Geçen yıl yüzde 136,9 büyüyerek 86 milyar 500 milyon liralık hacme ulaşan dijital yatırımlar, toplamdan yüzde 72,6 pay aldı.

Dijital yatırımlar içinde mobil cihazlardaki gösterimler; oyun konsollarında ve akıllı televizyonlarda internet bağlantısıyla yayınlanabilen video içerikler; sesli reklam, müzik ve podcast gibi çalışmalar öne çıktı.

TV reklam yatırımları 24,9 milyar lira oldu

Televizyon reklamlarına ödenen tutar 2023’te bir önceki yıla göre yüzde 94,5 artarak 24,9 milyar liraya ulaştı. Televizyonda reklam süreleri yüzde 5,2, reklamveren sayısı ise yüzde 7,1 azaldı.

Açıkhava medya ve reklam yatırımları yüzde 138,6 büyüdü

Yüzde 138,6 büyüyen açıkhava medya ve reklam yatırımları 5 milyar 8 milyon liraya ulaştı. Radyo reklamları ise yüzde 101,9 artışla 1 milyar 623 milyon lira oldu.

Basın mecrası 2023’te yüzde 42,5 büyüdü

Toplam 792 milyon liralık medya yatırımı gerçekleştirilen basın mecrası 2023’te yüzde 42,5 büyüdü.

Gazeteye yatırım yapan reklamveren sayısı

Gazeteye yatırım yapan reklamveren sayısında yüzde 16,5, reklam süresinde ise yüzde 5,6 düşüş gözlenirken, gazete reklamlarını en fazla finans, perakendecilik ve inşaat ev dekorasyon sektörü kullandı.

Sinema reklamlar

reklamları yüzde 65,6 büyüyerek 183 milyar 320 milyon lira olurken, bu alandaki reklamveren sayısı yüzde 28,3 arttı.

Türkiye medya ve reklam yatırımlarında dünya ortalamasının üzerinde büyüyor

Rapora göre, geçen yıl yüzde 5,2’lik artışla dünya genelinde 874 milyar dolara ulaşan toplam medya yatırımlarının 2024’te 916 milyar dolara yükselmesi bekleniyor.

Küresel medya yatırımlarının içinde en çok arttığı ülkeler arasında Türkiye, Hindistan, Meksika ve Endonezya bulunuyor.

Haber Kaynağı: Anadolu Ajansı (AA)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir